سیستم دریافت و ارسال پیام با #C
۹۵/۰۳/۱۹
انتشار مجموعه کتب معماری سازمانی در عمل
۹۵/۰۷/۲۲

آموزش فلش cs4

سلام مجدد به همه دوستان

خوب از این به بعد دیگ آموزش به صورت رسمی شروع می شه و وارد خود فلش می شیم .
darajeh.net/amirUploads/Flash_b

سر فصل های اصلی که توی فایل پیوست شده گذاشتم به قرار زیر هستند :

فصل ۱ :
شروع با فلش
آشنایی با محیط کاری فلش
تنظیم کردن کلید های میانبر
مشخصات سندDocument Properties
انواع اشیاء در فلش

 

فصل ۲ :

کار با تمامی ابزار های ترسیم در فلش (این ابزار های عبارتند از : rectangle , rectangle primitive , Oval , Oval primitve , Polystar , pen , pencil , line , brsh)
کار با ابزار های رنگ آمیزی (این ابزار ها عبارتند از : paint bucket و به طبع آن کار با پنل های Color و swatches و KULER و ink buttle و eraser و Gradient Transform)
کار با ابزار های انتخاب (این ابزار ها عبارتند از : selection , subselection , lasso , free trasnform)
و در نهایت کار با پنل align

 

فصل ۳ :

کار با ابزار text
توضیح تمامی قسمت های موجود در پنل text properties که شامل گزینه های موجود در قسمت های static , dynamic , input می باشد
نحوه نصب و استفاده از پنل فارسی استایل برای فارسی نویسی در فلش

 

فصل ۴ :

مفهوم symbolها
آشنایی و نحوه کار با کتابخانه فلش
آشنایی با انواع symbol در فلش و همچنین آشنایی با پنل properties هر کدام
آموزش فیلترها
آموزش ابزارهای spray brush و Deco (این ۲ ابزار هر دو از ابزارهای جدید فلش cs4 می باشند)

 

فصل ۵ :

تایم لاین چیست ؟
نحوه کار با تایم لاین
لایه چیست ؟
نحوه کار با لایه ها
نحوه ماسک کردن
تایم لاین در سیمبل ها
Onion Skin

 

فصل ۶ :

انیمیشن ها چگونه کار می کنند ؟
انواع انیمیشن ها (Tweens) که عبارتند از Motion Tween ، Classic Tween و Shape Tween
کار با لایه های راهنما
متحرک سازی با استفاده از لایه های ماسک
آموزش کامل کار با پنل Motion Editor
کار با پنل Motion Presets
و ….
در ضمن توی این درس چندتایی هم مثال هست که برای یادگیری بهتر درسا بیشتر بهتون کمک می کنه …

 

فصل ۷ :

این درس یکسری مثال  دار ه که براتون گذاشتم به یادگیری ابزار خیلی کمک می کنن .

 

فصل ۸ :

یکی از مباحث جدید و کاربردیی که توی فلش Cs4 مطرح شده و کارهای سه بعدی رو توی محیط ۲بعدی فلش تا حدی بهبود بخشیده .
این درس مربوط می شه به ۲تا از ابزارهای موجود در جعبه ابزار فلش با نام های ۳D Rotation و ۳DTranslation

 

فصل ۹ :

کار با تصاویر خارجی در فلش
مقدمه ای بر تصاویر وکتور و پیکسلی
نحوه وارد کردن تصاویر بیت مپ به فلش و استفاده از آنها
تبدیل متن به گرافیک
ردیابی تصاویر بیت مپ و ….

 

فصل ۱۰ :

درباره اصوات در فلش
وارد کردن اصوات در فلش
پنل properties اصوات در فلش
کتابخانه صداهای نمونه فلش و….

 

فصل ۱۱ :

آماده سازی فایل های ویدوئی برای ورد به فلش
وارد کردن فایل های ویدیوئی به فلش

 

فصل ۱۲ :

فایل های XFL گونه ای از فایل های فلش می باشند که اطلاعات را مانند فایل های FLA ذخیره می کنند اما در فرمت XML . این فرمت را سایر برنامه های شرکتAdobe نظیر InDesgin ، AfterEffects و … می توانند تولید کنند . این فرمت به کاربران فلش این امکان را می دهد که فایل های تولید شده بوسیله این برنامه ها را همانگونه که در محیط همان برنامه ها (از نظر تفکیک عناصر موجود در فایل) هستند را مشاهده و با آنها کار کنند . این قابلیت یکی دیگر از ویژگی های جدید Flash CS4 می باشد که شرکت Adobe به منظور تعامل هر چه بیشتر برنامه هایش با یکدیگر آن را به Flash CS4 افزوده است .

در ادامه این فصل ابتدا مقدمه کوتاهی خواهیم داشت بر محصولات شرکت Adobe که قابلیت خروجی XFL را دارند و سپس به توضیح چگونگی استفاده از فایل های این برنامه ها در فلش خواهیم پرداخت .

 

 

فصل ۱۳ :

نحوه انتشار فایل های فلش
اگر این آموزش ها رو تا اینجا خوب دنبال کرده باشید و خوب هم کار کرده باشید با اتمام رسوندنشون دیگه به جایی رسیدید که می تونید برید سراغ Action Script .

به علت مشکلات پیش آمده برای فایل های قبلی شما می تونید کل آموزش ها رو با حجم تقریبی ۵ مگ از اینجا دانلود کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*ضروری